“Yarını Kodlayanlar” afet bölgesinde sosyal hayata destek olmaya devam ediyor
Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği, dijital geleceğe hazır nesiller yetiştirmek hedefiyle başlattıkları “Yarını Kodlayanlar” projesinde depremzedelere odaklanmaya devam ediyor.
Türkiye Vodafone Vakfı’ndan yapılan açıklamaya göre, afetzede çocukların eğitimine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirilen “Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek” projesinde Adıyaman ve Kahramanmaraş’ın ardından Malatya ve Hatay’da da konteyner teknolojileri sınıfları açıldı. alan. Böylece proje kapsamında açılan konteyner teknolojisi sınıfı sayısı 4’e ulaştı.
Ayrıca mobil eğitim çadırı, afetten etkilenen 11 ildeki köy, çadırkent ve konteyner kentleri ziyaret etmeye devam ediyor. Konteyner sınıflarda ve gezici eğitim çadırlarında 7-14 yaş arası çocuklara yönelik müzik ve masal atölyeleri, kodlama eğitimleri ve çeşitli sosyal aktiviteler düzenleniyor; Oyun terapisi ile psikososyal pekiştirme sağlanır.
Proje kapsamında lise gençlerine yönelik düzenlenecek “Afete Teknolojik Çözümler Hackathonu” ile yapay zeka ve diğer teknolojileri kullanarak afet çözümleri üretmek de mümkün olacak. Şu ana kadar 23 binin üzerinde çocuğa ulaşan projenin nihai hedefi ise 100 bin çocuğa ulaşmak.
Eğitimler afetten etkilenen çocukların yerleştirildiği bölgeleri de kapsıyor.
“Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek” projesi ile bölgedeki çocuklara yönelik konteyner teknoloji sınıfları ve mobil eğitim çadırında zenginleştirilmiş özel eğitim ve etkinlikler düzenleniyor ve psikoloji alanında uzman kişiler tarafından onaylanıyor. Bu faaliyet ve eğitimler afetten etkilenen çocukların yerleştirildiği diğer illeri de kapsamaktadır.
Haftanın belli günlerinde konteyner sınıflarda teknoloji atölyeleri, masal-kitap atölyeleri, sanat atölyeleri, ritim atölyeleri ve film saatleri yapılıyor. Bu çalıştaylara en fazla katılım ve talep teknoloji atölyelerine yöneliktir. 18 yaş altı her çocuğun katılabileceği teknoloji atölyeleri farklı günlerde düzenlenmekte olup atölye içerikleri arasında kodlama eğitimleri, Makey Makey ve STEM etkinlikleri yer almaktadır.
Atölye çalışmalarının yanı sıra, mevcut eksikliklerin giderilmesi ve uyarlanması amacıyla, bilgisayarla hiç tanışmamış farklı yaş grubundaki çocuklarla bilgisayar kullanımına yönelik atölye çalışmaları da düzenleniyor. Konteyner sınıflarda lise öğrencilerine yönelik test çözme seansları da yapılıyor ve onlara çalışmaları için uygun ortam sağlanıyor.
Gezici eğitim çadırı ise Kahramanmaraş, Diyarbakır, Adıyaman, Hatay, Malatya, Şanlıurfa ve Gaziantep illerinde faaliyetlerine devam ediyor. Devam edilen tüm okullarda çocuklara Scratch eğitimi veriliyor ve Mbot robotik kodlamaları gösteriliyor.
Çocuklar eğitim sürecinde Scratch programını hızla kavrayıp derste öğrendikleriyle son bir saatte proje yapıyorlar. Gezici çadırda Scratch eğitimi tamamlandıktan sonra çocuklarla farklı sosyal aktiviteler gerçekleştiriliyor.
Yarını Kodlayanlar projesi ile Türkiye’nin dört bir yanındaki 7-14 yaş arası çocuklara programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikaye oluşturma, oyun yapma gibi konularda gönüllü eğitmenler eşliğinde teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor.
Bugüne kadar 81 ilde 300 binin üzerinde çocuğa ulaşan proje kapsamında son 1 yılda elde edilen toplam toplumsal değer 14 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL’lik yatırım toplumsal fayda yarattı 7,7 TL. Yarını Kodlayanlar eğitimlerine online eğitim platformu yarinikodlayanlar.com üzerinden de ücretsiz olarak ulaşılabiliyor.
“Olumlu yönde hareket ederek ivme kazandık”
Vodafone Türkiye Vakfı Lideri Hasan Süel, Türkiye Vodafone Vakfı olarak depremden en çok etkilenen küme olduğuna inandıkları çocuklar için çalışmalara devam ettiklerini belirtti.
Süel, “Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek” projesiyle kendilerine kendilerini iyi hissedebilmeleri ve hayata yeniden bağlanabilmeleri için teknoloji eğitimi alabilecekleri, sosyalleşebilecekleri özel ortamlar sunduklarını belirterek, “Program kapsamında Proje kapsamında Adıyaman ve Kahramanmaraş’tan sonra Malatya ve Hatay’da da konteynerler var.Teknoloji dersliklerini açarak başlangıçta hedeflediğimiz derslik sayısına ulaştık.Öte yandan mobil eğitim çadırımız da köy, çadırkent ve konteyner kentleri ziyaret etmeye devam ediyor. Afetten etkilenen 11 ilimiz.
Konteyner teknolojili sınıflarda ve mobil eğitim çadırında 7-14 yaş arası çocuklarımıza yönelik müzik ve masal atölyeleri, kodlama eğitimleri ve çeşitli sosyal etkinlikler düzenliyoruz. Konteyner kentlerde yaşayan vatandaşlarımızın eğitim süreçlerimize olumlu geri dönüşleri ile olumlu bir ivme yakaladık. En değerli motivasyon kaynağımız, eylemlerimizin insanların hayatlarına dokunması ve onları olumlu yönde etkilemesidir. Türkiye Vodafone Vakfı olarak bölgede ekonomik ve sosyal hayatın canlanmasına destek olmak için çalışmaya devam edeceğiz.”
Habitat Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır, Habitat Derneği olarak depremin yarattığı yıkımın azaltılması ve sosyal hayatın güçlendirilmesi için çalışmalara devam ettiklerini kaydetti.
Hazır, “Türkiye Vodafone Vakfı ile yürüttüğümüz ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek’ projesi kapsamında Adıyaman, Kahramanmaraş, Malatya ve Hatay’da konteyner teknolojileri derslerimizi açtık. Bu derslerde farklı eğitimler, çalıştaylar düzenliyoruz. yaş aralığındaki öğrencilere yönelik etkinlikler ve etkinlikler Sanat atölyeleri Öğrencilerin sanata yönelik farkındalıklarının ve bu alandaki yaratıcılıklarının gelişmesine katkıda bulunuyoruz.Müzik ve ritim atölyeleri ile çocukların müzik kulağının gelişimi ve müzik farkındalığının geliştirilmesi konusunda dikkatli ve duyarlı davranıyoruz. grup çalışmasının önemi.
Teknoloji atölyelerimizde ilkokul ve ortaokul öğrencilerine kodlama ve oyun tasarımı eğitimleri vererek öğrencilerin dijital yetkinliklerini arttırmayı hedefliyoruz. Lise öğrencilerinin çalışabilmesi için uygun bir ortam sağlıyoruz. Teknoloji derslerinin yanı sıra yerel işbirlikleri kurarak eğitim ve aktivitelerimizi genişletiyoruz. Mobil eğitim çadırımızla dezavantajlı gruplara ulaşmak için bölgedeki diğer konteyner kentlere ve köy okullarına gidiyoruz. Bölgedeki çocuklara ulaşıp psikososyal destek sağlamaya devam edeceğiz” dedi.