Ekonomi

Trendbox’ın erişim noktası ikiye katlandı! 3 binden fazla bakkal ve marketin nabzını tutuyor

Perakende bölümünün alışveriş verilerini gerçek zamanlı olarak toplayan Trendbox büyümede hız kesmiyor. 2023 yılının ilk çeyreğinde erişim noktasını bir önceki yılın aynı dönemine göre ikiye katlayan Trendbox, 3.000’den fazla bakkal ve markette yapılan alışverişleri anlık olarak analiz ediyor. Trendbox’ın verilerine göre bu yılın ilk üç ayında depremin etkisiyle satışları en çok artan ürünler su, süt, makarna, hazır çorba ve kişisel bakım ürünleri oldu.

Türkiye’nin dört bir yanından yapılan alışverişlerin verilerini IOT (Internet of Things) teknolojisi ile gerçek zamanlı olarak toplayan ve analiz eden Trendbox, perakende sektörünün bakkal, büfe ve küçük market gibi ölçüm noktalarında hızlı büyümesini sürdürüyor. Geçen yılın ilk çeyreğinde 1.500’den fazla erişim noktasına hizmet veren Trendbox, bu yılın ilk çeyreğinde bu sayıyı ikiye katlayarak 3 binin üzerine ulaştı. Trendbox’ın 2023’ün ilk çeyreğine ilişkin verilerine göre, sarsıntının etkisiyle su, süt, makarna, hazır çorba ve kişisel bakım gibi temel ihtiyaç maddelerinin satışlarında sıçrama yaşandı. Bu yılın ilk üç ayında kişisel bakım ürünleri satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 artarken, bunu yüzde 13 artışla hazır çorba, yüzde 12 artışla süt, yüzde 12 artışla su izledi. yüzde 11, makarna ise yüzde 10 arttı. Sözün konuşulduğu dönemde ortalama sepet yüzde 29 arttı.

“2023’teki hedef MENA ve Kıbrıs’tan sonra Türki Cumhuriyetlere açılmak”

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Trendbox Genel Müdürü Ozan Tezer, “Trendbox olarak 2023 yılında istikrarlı ve emin adımlarla büyümeye devam ediyoruz. Satış noktası erişim sayımızı ikiye katlamanın yanı sıra istihdamımızı da ikiye katladık. Yılsonu hedefimiz ise 81 ilde 5 bin noktaya ulaşarak ciromuzu 5 kat artırmak. Çalışmalarımızı bu yönde sürdürüyoruz.” Halihazırda yatırım konumunda olduklarını belirten Ozan Tezer, önümüzdeki dönemde yurtdışı açılımlarını hızlandıracaklarını belirterek, “Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) bölgesi ve Kıbrıs’tan sonra 2023 yılındaki hedefimiz; Türki Cumhuriyetlere açılmak”.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

pazarlar-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu